(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی) بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
| ||
|
رمضان هر سال و به ويژه شبهاي قدر، فرصتي است كه مردم ما تجديد خاطره از علي(ع) ميكنند و با برگزاري مراسم عزاداري، به نكوداشت و تعظيم خاطره آن امام همام ميپردازند و شايد تقارن ضربت خوردن و شهادت آن حضرت با دو شب از شبهاي احتمالي قدر، تصادفي نباشد و فرصتي باشد كه در قدر و اندازه علي(ع) نيز تفكري مجدد شود. شايد بتوان از اين دسته به افرادي مانند «طلحه» و «زبير» اشاره كرد؛ يعني نسلي كه انقلاب رسول گرامي اسلام را درك كرده بودند و در آن زمان، جزو صحابه و به اصطلاح افراد نزديك به رسولالله(ص) شمرده ميشدند، اما بعدها در حکومت عثمان به همين بهانه، امتيازات ويژهاي گرفته و زماني که امام علي(ع) مانع آن شد، برآشوبيدند. در جامعه امروز ما نيز اين گروه همواره وجود داشته و دارند. در مدل تطبيقي، افرادي هستند كه در زمان حضرت امام(ره) در مصادر درجه يك حكومتي بودند و براي خود امتيازاتي متفاوت از مردم قائلند. علي(ع) پس از رسولالله(ص) با سه حكومت روبهرو شد؛ گروهي از مسئولان اين حكومتها و به ويژه استانداران آنها در گروه افرادي بودند كه علي(ع)، همواره مورد آزار و اذيت اين گروه قرار داشت. نماد بارز اين گروه، معاويه بود كه در زمان عمر و عثمان، متولي حكومت شام ـ كه از مرزهاي اسلامي به شمار ميرفت ـ بود. در جامعه امروز ما نيز اين گروهها و افراد هستند. عملكرد جامعه اسلامي پس از رسولالله(ص) و در سه حكومتي كه بر سر كار آمده بودند، منجر به تشكيل طبقهاي از سرمايهداران و ثروتمندان شده بود. اندوختن ثروت از راههاي نامشروع و با استفاده از رانتهاي حكومتي از مشخصات بارز اين گروه بود. وجود اين گروه در جامعه امروزي ما به خوبي پيداست و نياز به كمترين استدلالي ندارد. و افرادي كه توسعه فكري پيدا نكرده بودند و به قشر و ظاهر و پوسته دين متمسك ميشدند و با تفسير نادرست آيات قرآن، به زعم خويش، از علي(ع) در دريافت پيشي گرفته بودند. اين گروه كه نماد بارز آن، «خوارج» بودند، پس از دشمنيهاي فراوان، سرانجام به قتل علي(ع) مبادرت ورزيدند و فرق عدالت را در شب نوزدهم رمضان و در محراب مبارزه با ظلم و بيعدالتي، شكافتند. عامه مردم معمولا تحت تأثير طبقه نخبگان جامعه قرار ميگيرند و به نوعي، رفتاري تبعيتآميز دارند. اين گروه بسيار بزرگ جامعه به خودي خود، نه تنها بد نيستند، بلكه در شرايط معمولي و عادي، طالب عدالت نيز هستند، اما به تجربه ثابت شده است كه عامه مردم، عدالت را تا آنجا ميپذيرند كه حق ايشان را از ديگران بستاند و آنگاه كه از ناحيه عدالت ضرري متوجه خود آنان بشود، روي خوش به آن نشان نميدهند و آن را افراطيگري ميشمارند؛ بيدليل نيست كه در جامعهاي، رهبر و امام مسلمين و خليفه آنان را ميكشند و آب از آب تكان نميخورد. به ديگر سخن، شايد عامه مردم نيز به نوعي توان پرداخت هزينههاي عدالت علي(ع) كه با هيچ كس حتي فرزندان خويش مسامحه نميكرد و دست ياران خويش را كه كوتاهي در امر دين ورزيده بود، قطع ميكرد، نداشتند. گلهها و شكايتهاي متعددي كه علي(ع) از مردم جامعه ميكند به خوبي ترسيمكننده اين شرايط است. ๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑ نظرات شما عزیزان: مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، داســــــتان هـــــا، داستانهای مذهبی، داستانهای آموزنده، دانستنیهای دینی، اعـــــمال ماه های قـــــمری، ماه مبارک رمضان، ، بــــــــــرچـــسبهــا: شب های قدر, لیالی قدر, احیاءشب قدر, ذکر عاشقانه علی علی, مناجات امیرالمومنین, شهادت علي(ع), معترضين, مسئولان حكومتهاي سابق, سابقون, معترضين, عامه مردم, خوارج, قتل علي(ع), [ 16 / 5 / 1391
] [ 10:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ |
|
[ دانلود مداحی با صدای: کربلایی محسن احمدی ] [ danlod madahi : karbalaei mohsen ahmadi ] |